De Nummer 1 in Keto en Intermittent Fasting

Gewicht verliezen in 30 dagen: Verlies 10 kilo door drie regels te volgen

  • Door: Chris
  • Datum: oktober 4, 2021
  • Leestijd: 3 min.

Door één van de volgende drie factoren te optimaliseren: lichaamsbeweging, dieet of medicatie/supplementen. Is het mogelijk om binnen 30 dagen 10 kilo aan gewicht te verliezen.

Tijdens het werken met professionele atleten heb ik de implementatie van deze drie factoren gezien. In dit artikel bespreken we wat ik een “langzaam koolhydraatdieet” noem.

In zes weken tijd verloor ik ongeveer 7 kilo, terwijl ik zo’n 5 kilo aan spiermassa won, wat betekent dat ik ongeveer 12 kilo aan lichaamsvet ben kwijtgeraakt.

Dit is het enige dieet, afgezien van het nogal extreme cyclische ketogene dieet (CKD), dat de aderen in mijn buik laat zien. De buik is de laatste plaats waar ik afval.

Hier volgen de vier eenvoudige regels die ik volgde:

Regel #1: Vermijd “witte” koolhydraten 

Vermijd alle koolhydraten die wit zijn of kunnen zijn. Eet daarom de volgende voedingsmiddelen niet binnen 1,5 uur na het voltooien van ten minste 20 minuten weerstandstraining: brood, rijst, havermout, aardappelen, pasta en gefrituurd voedsel met paneermeel.

Als je niets wits eet, ben je veilig.

Regel #2: Eet elke keer dezelfde maaltijden

De meest succesvolle lijners, of het nu hun doel is om spieren te krijgen of vet te verliezen, zullen steeds weer dezelfde maaltijden eten. Mix en match om elke maaltijd samen te stellen met elk van de volgende drie groepen:

Eiwitten:

  • Voeg naar smaak een heel ei toe
  • Kipfilet of dij
  • Grasgevoerd biologisch rundvlees
  • varkensvlees

Bonen:

  • Linzen
  • Zwarte bonen
  • Pinto bonen

Groenten:

  • Spinazie
  • Asperges
  • Erwten
  • Gemengde groenten

Eet de bovenstaande voedingsmiddelen zoveel je maar wilt. Onthoud: houd het simpel. Kies drie of vier verschillende maaltijden en eet deze elke keer. Bijna alle restaurants kunnen salades of groenten aanbieden in plaats van frites of aardappelen.

Verrassend genoeg ontdekte ik dat Mexicaans eten, met rijst in plaats van groenten, één van de meest heilzame gerechten is voor een “langzaam koolhydraat” dieet.

De meeste mensen die een “koolhydraatarm” dieet volgen, klagen over onvoldoende energie en stoppen ermee. Niet omdat het dieet niet werkt, maar omdat ze niet genoeg calorieën binnenkrijgen. Een half kopje rijst is 300 calorieën en een half kopje spinazie is 15 calorieën! Groenten bevatten niet veel calorieën, dus het is erg belangrijk om bonen toe te voegen om de caloriebelasting te verhogen.

Sommige atleten eten 6-8 keer per dag om de caloriebelasting te verdelen en vettoename te voorkomen. Ik vind dit heel onhandig. Ik eet 4 keer per dag:

  • 10:00 – Ontbijt
  • 13:00 – Lunch
  • 17.00 – Kleinere tweede lunch
  • 19:30 – Sporttraining
  • 22:00 – Avondeten
  • 00.00 – Een glas wijn en Discovery Channel voor het slapengaan

Hier volgt een voorbeeld van de maaltijden die ik iedere dag eet: Kant-en-klaar eiwit met een heel ei, zwarte bonen en gemengde groenten uit de magnetron. Grasgevoerd biologisch rundvlees, pinto bonen, gemengde groenten en extra guacamole. Grasgevoerd biologisch rundvlees (van Trader Joe’s), linzen en gemengde groenten.

Regel #3: Drink geen calorieën

Ik raad zaterdag aan als je “cheat day”. Zaterdag kan ik alles eten wat ik wil. Ik eet ijs, Snickers, Chips en al mijn andere ondeugden.

Ik eet tot ik er misselijk van wordt en wil de rest van de week niets meer hebben. Paradoxaal genoeg zal een significante verhoging van de calorie-inname op deze manier eenmaal per week het vetverlies vergroten door ervoor te zorgen dat uw stofwisseling (schildklierfunctie, enz.) niet wordt verlaagd als gevolg van langdurige caloriebeperking.

Dat klopt: het eten van pure junkfood kan je helpen om af te vallen. Welkom in Utopia.

Klaar om het lichaam van je dromen te bouwen?

In dit artikel heb je kunnen lezen over gewicht verliezen in 30 dagen. Een goed dieet vormt in ieder geval de basis voor succesvol gewichtsverlies. Het enige wat jij nu nog nodig hebt is een goed trainingsschema. Wil je gaan voor een gespierd lichaam en laag vetpercentage? Dan is het Droog Trainen Protocol ideaal voor jou! Met behulp van het Droog Trainen Protocol kun je binnen 8 tot 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​een strakker, sterker en gespierder lichaam (​zonder jojo effect!)

Klik hier om meer informatie te lezen over het Droog Trainen Protocol. Al meer dan 2000+ personen zijn je voorgegaan!

gewichtsverlies met elektrische fiets

Previous Post

Gewichtsverlies met de elektrische fiets: 5 tips om succesvol af te vallen!

Next Post

Makkelijk en gezond recept: Kipsaté Salade

makkelijk gezond recept