De Nummer 1 in Keto en Intermittent Fasting

Gewichtsverlies met de elektrische fiets: 5 tips om succesvol af te vallen!

  • Door: Chris
  • Datum: november 9, 2021
  • Leestijd: 4 min.

Geschat wordt dat het fietsen op een elektrische fiets onder de juiste omstandigheden kan helpen om 400 calorieën per uur te verbranden, wat leidt tot gewichtsverlies. Het is duidelijk dat elektrisch fietsen een goede manier is om overtollig vet kwijt te raken.

E-bikes zijn ook leuk. Ze kunnen een goede vervanging zijn voor de dagelijkse autorit, en ze zijn beslist beter dan de hele dag achter het bureau zitten of Flodder-herhalingen op TV te kijken. Het is een groot voordeel om een ​​elektrische fiets als je vaste vervoersmiddel te kiezen.

Hier zijn vijf tips om je te helpen gewicht te verliezen door op een elektrische fiets te fietsen. Daarnaast is het altijd een goed idee om eerst een ​​arts te raadplegen en ervoor te zorgen dat je fit bent om te fietsen. Jouw arts kan ook veranderingen in eetgewoonten aanbevelen.

Tip 1: De juiste voeding is belangrijk

Voor gewichtsverlies met de elektrische fiets – moet je meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. Je kunt dit doen door je fysieke activiteit te verhogen – dit is waar het fietsen op een elektrische fiets om de hoek komt kijken – en door minder te snacken.

Als je beiden tegelijkertijd doet, ben je waarschijnlijk het meest succesvol: minder eten en meer bewegen.

Minder eten betekent echter niet dat je honger moet lijden. Over het algemeen kun je gewoon (gezond) voedsel eten, zoals fruit en groenten. En bewerkte voedingsmiddelen, fastfood en vetrijke voedingsmiddelen moet je vermijden.

Specifieke voedingsaanbevelingen kun je met je arts bespreken. Hier volgen enkele voedingsaanbevelingen:

  • Eet iedere dag vier porties fruit en groenten.
  • Gebruik volle granen in plaats van geraffineerde granen.
  • Verminder de vetinname, maar eet wel avocado’s en noten.
  • Verminder suikerinname.
  • Gebruik minder zuivelproducten omdat ze ontstekingen kunnen veroorzaken.
  • Verminder het eten van vlees.

Tip 2: Jouw doel is om 0,5 of 1 kilo per week af te vallen

“Het lijkt voor de hand liggend om realistische doelen voor gewichtsverlies te stellen. Maar weet je echt wat realistisch is? Op de lange termijn is het beste doel om 0,5 tot 1 kilo per week te verliezen,” volgens Mayo Clinic. “Om 0,5 tot 1 kilo per week te verliezen, moet je doorgaans 500 tot 1.000 calorieën meer verbranden dan je dagelijkse inname door een caloriearm dieet en regelmatige lichaamsbeweging.”

Volg voor jouw e-bike-plan voor gewichtsverlies het advies van de Mayo Clinic op en geef jezelf een redelijk doel voor gewichtsverlies.

Tip 3: Fiets 300 minuten

Om vet te verbranden en af te vallen heb je méér nodig dan alleen een rondje fietsen in het park. Onze suggestie voor gewichtsverlies is dat je probeert om ongeveer 300 minuten per week te fietsen

Je moet die tijd verdelen over drie of vier ritten. Wanneer je naar je werk gaat, probeer dan meerdere keren per week met de elektrische fiets te gaan. Als je in het weekend op de kleinkinderen gaat passen, maak dan bijvoorbeeld een rit van twee uur door het bos of het lokale park.

Als je begint met 45 minuten per week en later verhoogt naar 300 minuten dan is dat ook prima.

“Met e-bikes hebben fietsers een hogere mate van controle over het niveau van fysieke inspanning dat nodig is om vooruit te komen. Dit is wat ze bijzonder nuttig maakt voor iedereen die gezonder wil worden, maar die mogelijk geleidelijk en voorzichtig de fysieke activiteit moet verminderen”, schreven Boris en Yevgeniy Mordkovich.

Tip 4: Zoek redenen om te fietsen

Je hebt motivatie nodig. Als je van plan bent om op je eigen manier te gaan sporten, moet je een reden hebben om een elektrische fiets te gebruiken.

Je kunt bijvoorbeeld besluiten naar de supermarkt te fietsen in plaats van met de auto. Je bespaart geld, verbetert het milieu en je hebt een goede reden om te fietsen. Als je bijvoorbeeld wat amandelmelk nodig hebt, ga dan op je elektrische fiets. Wil je broccoli, courgette en aubergine plukken voor je Thaise groene curry? Fietsen!

Misschien wil je een gezinsvakantie op het strand doorbrengen. Stel je voor dat wanneer je op de foto gaat, je slanke en fitte lijf kunt tonen. En dan hebben we het nog niet eens over alle likes die je zult krijgen op Facebook! Of stel je het tegenovergestelde voor. Wat gebeurt er als je niet afvalt? Je foto’s zullen uiteindelijk nog steeds op Facebook verschijnen, maar er zal méér van jou op de foto’s staan. 😉

Tip 5: Fiets het hele jaar door

Fitness is een activiteit voor het hele jaar. Veel mensen fietsen door alle weersomstandigheden en temperaturen op hun e-bike. Jij kunt óók een van deze mensen zijn.

Je hebt misschien wat extra uitrusting nodig (zoals een regenpak of poncho) en je moet ervoor zorgen dat je je rit vooruit plant, maar wees niet bang om door alle weersomstandigheden te fietsen.

Klaar om het lichaam van je dromen te bouwen?

In dit artikel heb je kunnen lezen over gewichtsverlies met de elektrische fiets. Een goed dieet vormt in ieder geval de basis voor succesvol gewichtsverlies. Het enige wat jij nu nog nodig hebt is een goed trainingsschema. Wil je gaan voor een gespierd lichaam en laag vetpercentage? Dan is het Droog Trainen Protocol ideaal voor jou! Met behulp van het Droog Trainen Protocol kun je binnen 8 tot 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​een strakker, sterker en gespierder lichaam (​zonder jojo effect!)

Klik hier om meer informatie te lezen over het Droog Trainen Protocol. Al meer dan 2000+ personen zijn je voorgegaan!

snel afvallen buikvet

Previous Post

Snel buikvet verliezen, het kan ook zonder dieet!

Next Post

Gewicht verliezen in 30 dagen: Verlies 10 kilo door drie regels te volgen

gewicht verliezen in 30 dagen