De Nummer 1 in Keto en Intermittent Fasting

Minder snoepen? Volg deze tips!

  • Door: Chris
  • Datum: november 12, 2021
  • Leestijd: 3 min.

Het is moeilijk om geen koekje te pakken als er een koektrommel op tafel staat. En je kunt die snoepjes niet in de zak laten zitten. Wat is precies de oorzaak? Kan ik mijn gedrag veranderen om minder te gaan snoepen? In dit artikel ontdek je waarom je zo’n zoetekauw bent en krijg je tips om lekkernijen te vermijden.

Waarom snoepen?

De behoefte aan snacks is eenvoudig in te delen in twee categorieën.

1. Je hebt niet genoeg brandstof in je lichaam

Wanneer je wilt afvallen, is het gebruikelijk om je dagelijkse calorieën te verminderen. Maar als je een crashdieet volgt en je lichaam zit ver onder het aantal calorieën dat je nodig hebt voor brandstof, krijgen je hersenen een signaal om naar een brandstofbron te zoeken. Je overlevingsinstinct begint. De snelste en meest voor de hand liggende brandstof is glucose. Wat is de snelle suiker die je lichaam wil? Ja, in zoetigheden … als algemene regel is het niet zo erg dat je soms iets lekkers wilt, maar je calorieën en vet niet uit het oog verliest.

2. Emotioneel eten

De tweede reden om veel snoep te eten is dat je emotioneel moet eten. Het kan te wijten zijn aan vreugde en geluk, maar ook aan stress en verdriet. De bekende uitdrukking is “Vandaag was zeer succesvol en verdient het.” Of: “Wat een slechte dag, ik ga lekker op de bank liggen met koekjes.” Natuurlijk is dit ook niet allemaal slecht. Je moet op de een of andere manier je emoties onderdrukken. Maar er zijn veel andere non-food methoden die dit voor u kunnen doen. Als je merkt dat je een emotionele maaltijd eet, bekijk dan de thematische cursuspagina ‘Stop met emotioneel eten’.

Tips om valkuilen te ontwijken

Nu je weet waarom je snacks eet, kun je manieren bedenken om minder te gaan snoepen. Ik heb wat tips voor je op een rij gezet.

Drink genoeg water

Het wordt vaak gezegd, maar hoe goed werkt dit advies? Zoals hierboven uitgelegd, willen de hersenen een eenvoudige energiebron als ze heel weinig energie krijgen. Ga dus niet op een crashdieet en eet voldoende. Veel water drinken is ook belangrijk. Je hersenen hebben maar een beperkt verschil tussen honger en dorst. Soms denk je misschien dat je ergens naar hunkert, maar je lichaam is eigenlijk op zoek naar vocht. Neem alsjeblieft geen snoep mee naar huis.

Als je niet de hele dag snoep, koekjes en chocolaatjes in huis hebt, zijn de stappen meestal te groot om op te eten. Dan moet je weer naar de supermarkt. Dus verander je omgeving om minder te kauwen. Het is een truc die je helpt om meteen gezond te eten, vooral als je begint af te vallen. Wat moet ik als tussendoortje in huis hebben? Kies komkommers en fruit, en deze opties.

We zouden allemaal van tijd tot tijd moeten genieten van snacks. Onze aanpak gaat dan ook niet voorbij aan alle voordelen. Je gedrag verandert en je wilt niet meer al het goede. Niet alleen bent u zelf verantwoordelijk voor de aankoop, u kunt uw keuken efficiënter inrichten. Plaats een zeer hoge of zeer lage traktatie op de plank zodat deze niet meteen opvalt als je de lade of kast opent.

Beloningen inruilen voor gezondere opties

Als je jezelf vaak beloont met lekkers, ben je een emotionele eter. Verbind je opwinding (gelukkig, verdrietig, vermoeid etc.) met het voedsel dat je verdient. Hoewel het niets met eten te maken heeft, zijn er nog steeds veel manieren waarop het als een emotionele beloning kan dienen. Als je bijvoorbeeld spierpijn hebt van het sporten, overweeg dan een massage (in plaats van extra chocolade te pakken), en als je graag wilt afvallen, koop dan nieuwe kleding (in plaats van ‘ik kan het nu niet taart)’) .

Klaar om het lichaam van je dromen te bouwen?

In dit artikel heb je tips gekregen om minder te gaan snoepen. Een goed dieet de basis voor succesvol gewichtsverlies. Het enige wat jij nu nog nodig hebt is een goed trainingsschema. Wil je gaan voor een gespierd lichaam en laag vetpercentage? Dan is het Droog Trainen Protocol ideaal voor jou! Met behulp van het Droog Trainen Protocol kun je binnen 8 tot 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​een strakker, sterker en gespierder lichaam (​zonder jojo effect!)

Klik hier om meer informatie te lezen over het Droog Trainen Protocol. Al meer dan 2000+ personen zijn je voorgegaan!

intermittent fasting darmen

Previous Post

De invloed van Intermittent Fasting op de darmflora

Next Post

Crash-dieet: Waarom het geen goed idee is

crash-dieet