De Nummer 1 in Keto en Intermittent Fasting

Welk soort keto dieet past bij mij?

  • Door: Chris
  • Datum: augustus 27, 2021
  • Leestijd: 2 min.

Er bestaan vele variaties op het keto dieet die voor de één beter werkt dan voor de ander. Bij ons geeft het standaard keto dieet de beste resultaten. Maar als je na twee tot drie weken op het dieet nog moeilijkheden ondervindt, zijn de volgende opties misschien beter voor jou. Vindt het soort keto dieet dat bij jou past!

Normaal keto dieet

Het normale keto-dieet bestaat uit 5% koolhydraten, 10-20% proteïnen, 75-85% vet. Deze vorm is wereldwijd het meest toegepast.

Aangepast keto dieet

Het aangepast keto-dieet bestaat uit 20-30% koolhydraten, 30-40% proteïnen, 30-40% vet. Deze vorm van keto leidt waarschijnlijk niet tot aanhoudende ketose en wordt door vele keto-liefhebbers niet aangeraden.

Carb cycling

Bij carb cycling wissel je koolhydraatrijke dagen af met keto-dagen, met een verhouding van 50-50 of 70-30 en gaat vaak gepaard met hoge intensiteitstraining. Carb-cycling wordt ook wel het cyclisch keto dieet of het gerichte keto dieet genoemd.

Het beperkte keto dieet

Het beperkt keto-dieet is vaak gebruikt door kankerpatiënten. Dit dieet beperkt niet alleen de koolhydraatopname, maar ook de calorieopname. Doorgaans eet je tot 400 tot 800 calorieën per dag.

Proteïne-rijke keto dieet

Het proteïnerijke keto dieet is populair bij bodybuilders. Bij deze variant beslaat de proteïneopname 30% van de dagelijkse calorieopname en wordt de vetopname beperkt. Wees voorzichtig: als je niet regelmatig aan intense beweging – bijvoorbeeld gewichtheffen- doet, dan ga je met deze variant uit ketose.

Vegan keto

Vegetarische of veganistische keto is niet onmogelijk, maar een uitdaging. Sommige mensen noemen dit het ketotarische dieet.

Dirty keto

We raden je niet aan om dit langere periodes vol te houden. Bij dirty keto hanteer je dezelfde normen voor macronutriënten, maar consumeer je wel ongezonde olie zoals die in fastfood. Voor sommige mensen worden uitstapjes hierdoor gemakkelijker, maar wij plannen liever vooruit en nemen gezonde snacks en maaltijden mee.

Lazy keto

Voor wie zijn of haar macronutriënten niet nauwgezet in het oog wilt houden, is er lazy keto. Je houdt je koolhydraatopname in de gaten en eet zoveel mogelijk vetten zonder de precieze hoeveelheid bij te houden. De resultaten zijn hier wel minder opvallend.

Snel en makkelijk afvallen met de Keto Revolutie?

In dit artikel heb je gelezen welk soort keto dieet het beste bij jou past. Volgens vele wetenschappelijke studies is het volgen van het keto-dieet dé manier om snel en gezond af te kunnen vallen. In de Keto Revolutie kun je precies lezen hoe je jouw extra pondjes kunt verliezen en er af kunt houden door informatie, vele tips en heerlijke recepten.

Klik hier om meer informatie te lezen over de Keto Revolutie. Al meer dan 2000+ personen zijn je voorgegaan!

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is keto-ad-onder-artikel.png
keto dieet

Previous Post

5 voordelen van het keto dieet

Next Post

10 manieren om meer vet binnen te krijgen

kokosolie